RENAULT TRUCKS KERAX: GEBRUIKTE TRUCKS VOOR DE BOUWSECTOR
De Renault Trucks Kerax is een truck voor gebruik op bouwterreinen en in de bouwsector in het algemeen. Hoewel sinds 2013 geen nieuwe voertuigen geproduceerd werden, kan de truck nog steeds aangeschaft worden via het Used Trucks Web Platform van Renault Trucks.
Als u interesse hebt in andere trucks met soortgelijke eigenschappen als die van de Renault Trucks Kerax, is de Renault Trucks K wellicht ook interessant voor u. Dit is ook een truck die van en naar bouwterreinen kan rijden en geschikt is voor wegenbouw en mijnbouw.
4 zoekresultaat/-resultaten
-
Bakwagen
Renault Trucks
KERAX 4308X4 Euro 4
Beton
392 864 km
32t
SOVIM AMIENS AMIENS Frankrijk
29 000 EUR
-
Bakwagen
Renault Trucks
KERAX 4108X4 Euro 4
Haakarmsysteem
415 000 km
32t
VEINLUC SA (Puente Genil) Puente Genil Spanje
57 000 EUR
-
Verkocht
Bakwagen
Renault Trucks
KERAX 4106X4 Euro 4
Kipper
223 860 km
26t
S.G.V.I. EVREUX EVREUX Frankrijk
39 500 EUR
Vanaf 847 EUR / 48 Maanden
-
Bakwagen
Renault Trucks
KERAX 4308X4 Euro 4
Dieplader
380 000 km
32t
DIESEL VI SAINT PAUL LES DAX SAINT PAUL LES DAX Frankrijk
45 000 EUR
Renault Trucks Kerax: een truck voor zwaar transport die ontworpen is voor de bouwsector
De Renault Trucks Kerax kwam op de markt in 1997 en werd geproduceerd voor professionals in de bouw. Deze zware truck werd oorspronkelijk gerealiseerd als trekker en transporteur voor gebruik op bouwterreinen. Hij kan gebruikt worden voor het transport en vervoer van zware en logge ladingen over korte of lange afstanden en is met name geschikt voor bouwprojecten, openbare wegenwerken en activiteiten op moeilijk bereikbare terreinen zoals een mijn of groeve.
In de meeste gevallen zijn onze Renault Trucks Kerax-voertuigen voorzien van een kantelbak. De bak is beschikbaar als enkel- of dubbelzijdige kipper. Hiermee kunnen alle grote materialen, uitrustingen en onderdelen veilig getransporteerd worden. De truck wordt van de achterzijde geopend. Veel van onze trucks zijn uitgerust met een kantelsysteem, om eenvoudiger te kunnen storten, met name voor bulkgoederen. Andere trucks binnen hetzelfde voertuiggamma hebben een chassis met platte laadvloer met een radiogestuurde laadkraan.
Belangrijkste technische eigenschappen van de Renault Trucks Kerax
Afhankelijk van het type chassis (kipper, platte laadvloer, etc), gaat de maximaal toegelaten massa (MTM) van de Renault Trucks Kerax van 19 tot 32 ton. Ter vergelijking, de maximaal technisch sleepbare massa (MTMS) kan oplopen tot 44 ton. Gericht op het combineren van reactievermogen en wendbaarheid, reikt het motorvermogen van 340 tot 520 pk. Afhankelijk van het geselecteerde model, kunnen andere technische specificaties voor dat truckgamma aan de lijst toegevoegd worden:
- Een handgeschakelde 16-versnellingsbak;
- Een automatische 12-versnellingsbak met Optidriver-optie;
- Een 4-blads achtervering;
- Een luchtgekoelde turbokompressor;
- Speciale bescherming voor het motorvliegwiel;
- Een vergrendelingssysteem voor motoren met tussendifferentieel en dwarssper.
Deze laatste specificatie is ideaal om op ruw of moeilijk toegankelijk terrein te rijden. Bovendien hebben sommige Renault Trucks Kerax ook een 8x4-configuratie.
Waarom een gebruikte Renault Trucks Kerax kopen?
De productie van de Renault Trucks Kerax werd in 2013 stopgezet. Het is echter nog steeds mogelijk om deze zware truck te kopen op de markt voor tweedehands voertuigen. Renault Trucks heeft verschillende beschikbare modellen, waaronder de Renault Trucks Kerax Adventure, Renault Trucks Kerax Xtrem en Renault Trucks Kerax DXI uitvoeringen. Voordat ze verkocht worden, wordt iedere gebruikte truck onderworpen aan een volledige inspectie aan de hand van 200 controlepunten.
Er is een zoeksysteem met verschillende selectiecriteria waar u uit kunt kiezen. Deze criteria zijn bijvoorbeeld kilometerstand, motorvermogen, chassistype, truckuitrustingen of de datum van eerste inschrijving. Kiezen voor een Renault Trucks Kerax is ook mogelijk op basis van andere specificaties, zoals MTM of uitstootniveau. Wat uitstoot betreft voldoet dit truckgamma aan de eisen voor zowel de Euro 3- als de Euro 4-norm. Dit is afhankelijk van het productiejaar, de uitvoering en de motor.